Locatiebezoek

  • 0
Locatiebezoek lokaal

Locatiebezoek

Category:Eventmanager,Weddingplanner

Heb je een leuk evenement, feest, workshop, training of bruiloft. Ga nu alvast oriënteren op een locatie. Nu het weer mag gaat iedereen er weer naar kijken en zitten de geliefde dagen snel vol.

TIP: De maandagen en de woensdagen zijn vaak minder geliefd. Sommige locaties kunnen dan wat met de locatiekosten doen.
Hieronder de 10 punten waar men naar kijkt bij het maken van een keuze qua locatie.

1. Bereikbaarheid
2. Sfeer
3. Uitstraling
4. Hygiëne
5. Parkeergelegenheid
6. Flexibiliteit
7. Catering
8. Mogelijkheden
9. Ruimtes
10. Service en gastvrijheid

Als eventmanager ga ik regelmatig op zoek naar de juiste locaties voor mijn klant. Maximaal 4 locaties zal ik uitwerken. Vaak ook een locatie waar men helemaal niet aan gedacht heeft maar wel past bij de wensen. Bij de locaties welke ik nog niet ken ga ik eerst afspraak inplannen en kennismaken voordat ik het in een offerte zet. Er zijn drie belangrijke punten waar ik naar kijk.

1. Geur van thuisgevoel
2. Hygiëne
3. Medewerkers

Geur van thuisgevoel; Ik heb bij Huis de Voorst de sales gespreken gedaan. Daar werd voor een gesprek een taart gebakken en/of kaarsen aangestoken met de geur van koekjes. Deze geur is voor iedereen herkenbaar en geeft meteen een thuisgevoel. Voordat de rondleiding begon kreeg men eerst drinken en zelfgemaakte koekjes, taart of een hapje. Iets lekkers uit eigen keuken. De gasten konden meteen de catering en de gastvrijheid ervaren. Dit is mij zo bij gebleven en de gasten ervaarde dit als heel prettig. Dit zoek ik dus ook als ik naar een locatie op zoek ga.
Hygiëne; Ik ga vaak als eerste naar de toiletten. Op de locaties zijn vaak meerdere gasten. Als de toiletten niet goed worden bijgehouden is de schoonmaak niet netjes. Zelf ben ik leidinggevende geweest in de schoonmaak en had 80 hotelkamers en 4 suites onder mij. Samen met het team moesten we ervoor zorgen dat het gebouw er netjes uitzag. Dat is de eerste indruk. Als men rare geurtjes ruikt, vieze toilet of vies service/glaswerk etc. ervaart dan sta je al 1 nul achter. Er wordt dan op meerdere zaken gelet. Vaak is het moeilijk om dit weer goed te maken. Voor mijn klanten wil ik een WOW-effect creëren en dan moet dit goed zijn. Nu met de Corona-virus is dit belangrijker dan ooit.

Medewerkers; Hoe is de ontvangst. Vaak heb je een afspraak met de manager maar de jongens en dames op de vloer kunnen je event maken of breken. De koks en de bediening. Ik kijk er dus ook naar of er personeel werkt met passie voor het vak? Met de komst van de telefoon is niet altijd even goed voor de horeca. Jong personeel is goedkoop maar kijkt veel op de mobiel en kletsen veel met elkaar onderling. Het is voor de meeste een bijbaantje. Hierdoor geen oog voor details en creëren niet het thuis gevoel. Soms test ik ook het personeel. Vraag ik uitleg over een gerecht of iets over de locatie.

Als ik mijn daar gastvrij voel is het een geschikte locatie voor mijn klanten. Op de dag zelf ben ik vaak het aanspreekpunt en moet er wel een klik zijn met de medewerkers van de locatie. Samen moeten we ervoor zorgen dat het WOW-effect gecreëerd wordt.

TIP: Kijk ook eens lokaal. Daar zijn vaak ook hele mooie locaties. \


Leave a Reply